Monday, August 23, 2010

kejutan budaya

gua telah di nobatkan sebagai guru kelas tahun 5 Clever y x pon se Clever name klas nye.


tugas gua selain menjadi role model kpd student gua, gua jugak kene amik kehadiran dak2 neh setiap hari.


cm bese gua panggil le name deme sorang sorang.


bla bla bla bla bla....


gua : Santika Petrus....!


bebudak : dia berenti sekolah sudah ticer.


gua dgn perasaan ingin tahu: uit. mengapakah? x bgtaw pon. nape?


bebudak : dia ber TUNANG sudah. bapak dia kasi tunang.


gua : hah? ngn sape die tunang? dh besa ke tunang die tuh?


bebudak : iya. tunang sudah. lelaki itu di saaanaa kampong sanan. bru tingkatan 2 lelaki itu.
*kmpong sanan kampong seblah skolah gua*


gua : tingkatan 2? sekolah mne?


bebudak : tidak sudah sekolah sudah itu ticer. berenti sudah.


gua : ho. okeh.


moral of d story? ntah. pejadahnye bapak die kasik anak tunang bru umo 11 thn. kuajaq.


*chows*


p/s :  xde pesanan kali ne. kejutan budaya menyerang.

2 kritikan membina:

Anonymous said...

gile dasyat dari mak bapak wa zaman 40an

puan morque said...

ini ah bukti masyarakat sabah semakin pesat membangun. yeehhaa!